بلاگ

چگونگی نگهداری از وسایل صوتی و تصویری

برای نگهداری از وسایل صوتی و تصویری لازم است از پریزهایی استفاده کنید که ولتاژ مناسبی داشته باشند. بهتر است محلی که وسایل صوتی و تصویری را قرار می‌دهید همیشه خشک و فاقد هر گونه رطوبت باشد. همچنین مواظب باشید تا دستگاه های صوتی و تصویری شما دور از لوازمی مثل رادیاتور، بخاری و یا تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرند. برای نگهداری بهتر از این نوع وسایل الکتریکی بهتر است فروشندگان برخی نکات اصولی را در زمان خرید محصول به شما یادآوری کنند. البته ما سعی داریم در این متن به چند مورد از این نکات اساسی اشاره ای داشته باشیم.

چگونگی نگهداری از وسایل صوتی و تصویری

با روی کار آمدن وسایل صوتی و تصویری نیز زندگی برای افراد راحت‌تر و سرگرم کننده تر شده است. اما زمانی استفاده از این لوازم مدرن می‌تواند فرح بخش باشد که طریقه نگهداری از این لوازم لوکس را به خوبی بدانید. مثلاً برای تمیز کردن آن‌ها حتماً از دستمال های کاملاً نرم و لطیف استفاده کنید. بهترین دستمال برای پاک کردن وسایل صوتی و تصویری دستمال های عینک هستند. برای تنظیمات لوازم صوتی و تصویری و یا حتی خاموش و روشن کردن این نوع لوازم از ریموت استفاده کنید. چون استفاده مکرر از دکمه های دستگاه باعث لق شدن و در نهایت خرابی آن‌ها خواهد شد. هیچ گاه به مدت طولانی دستگاه را روشن نگذارید. زیرا ممکن است سیم کشی دستگاه و یا لامپ های آن با مشکل رو به رو شود. وسایل تزئینی مثل گلدان های سنگین، پارچه های ضخیم و سایر لوازم اضافی دیگر را روی دستگاه های صوتی و تصویری قرار ندهید. چون این نوع تزئینات ضمن وارد آوردن فشار به بدنه دستگاه می‌توانند مانع از خنک شدن لوازم الکترونیکی در حین کار کردن شوند. پس جهت حفظ وسایل صوتی و تصویری از ریختن مایعات بر روی دستگاه های الکتریکی خودداری کنید. همچنین اجازه ندهید که به دستگاه فشار و نور مستقیم آفتاب وارد شود.

ایمنی وسایل صوتی و تصویری

یکی از مهم‌ترین وسایل صوتی و تصویری که در بیشتر خانه‌ها مشاهده می‌شود تلویزیون و سیستم های کامپیوتری است. چون تلویزیون و رایانه‌ها علاوه بر پخش برنامه های مختلف می‌توانند برای اجرای بازی های ویدئویی مناسب باشند. باید برای نگهداری از وسایل صوتی و تصویری توجه ویژه‌ای به حفظ دستگاه های تلویزیون داشته باشید. مثلاً در زمان استفاده از تلویزیون بهتر است تا دستگاه را مکرراً خاموش و روشن نکنید. چنانچه دستگاه شما مجهز به دکمه های خاموشی موقت است از این آپشن استفاده کنید. وسایل صوتی و تصویری نباید زیاد به دیوار پشت چسبیده باشد تا دستگاه در زمان کارکرد بتواند به سادگی گردش هوا را انجام دهد. برای پاک کردن تلویزیون سعی کنید از هیچ شوینده ای مانند شیشه پاک کن استفاده نکنید. تنها با کمک یک دستمال مرطوب تلویزیون را تمیز کنید. جالب است بدانید که استفاده از حشره‌کش‌ها در کنار دستگاه های صوتی و تصویری می‌توانند مضراتی را به سیستم وارد کنند. فراموش نکنید که در پایان استفاده از دستگاه های صوتی و تصویری حتماً دو شاخ دستگاه را از پریز بکشید.

سخن پایانی

با نگهداری از وسایل صوتی و تصویری می‌توانید ضمن کاهش مصرف انرژی برق نیز عمر دستگاه را تا حد زیادی بالا ببرید. همچنین کیفیت استفاده از این نوع وسایل را دل‌پذیرتر کنید‌. برای خرید لوازم صوتی و تصویری حتماً به فروشگاه هایی مراجعه کنید که معتبر هستند. در این میان نمایندگی ها می‌توانند بهترین مراکز فروش دستگاه های صوتی و تصویری باشند. همیشه برای استفاده از وسایل الکتریکی با توجه به دفترچه راهنمای محصول اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *